Α’ Εξάμηνο

1. Ψηφιακή Υγεία – Αρχές Πληροφοριακών Συστημάτων

Μαθησιακά αποτελέσματα

Στόχος του μαθήματος είναι η πρώτη επαφή με τον εξελισσόμενο ερευνητικό τομέα της Ψηφιακής Υγείας, η οποία αποτελεί την εφαρμογή των αρχών των τεχνολογικών επιστημών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών για την παροχή λύσεων των προβλημάτων και την αντιμετώπιση των προκλήσεων της Πρόληψης, Θεραπείας και Ποιότητας Υγείας.
Λόγω του διεπιστημονικού χαρακτήρα του μαθήματος, οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με διαφορετικά επιστημονικά πεδία, όπως η βιολογία, η ιατρική καθώς και η χρήση κατάλληλων συσκευών και λογισμικών για τη μελέτη και ανάλυση προβλημάτων τους. Το μάθημα καλύπτει όλες τις σύγχρονες τάσεις, όπως ewellness, independent living, Health 2.0, MedSocApps.

Γενικές Ικανότητες
  • Εξοικείωση με την ηλεκτρονική υγεία και εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην υγεία και στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Υποστήριξη στη λήψη αποφάσεων
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Αυτόνομη εργασία

2.Βασικές Αρχές Management στις Υπηρεσίες Υγείας

Μαθησιακά αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος «Βασικές Αρχές Management στις Υπηρεσίες Υγείας» αποτελεί η απόκτηση γνώσεων  στις βασικές αρχές των επιστημών της διοίκησης και  η παροχή εξειδικευμένων  γνώσεων για τον τρόπο άσκησης της διοίκησης Μονάδων παροχής Υπηρεσιών Υγείας  καθώς  και της διαχείρισης των υγειονομικών τους πόρων. Επίσης την προετοιμασία των φοιτητών με γνώσεις για  την αξιολόγηση των προγραμμάτων και των υπηρεσιών υγείας.  

 Μέσω του μαθήματος οι φοιτητές θα αποκτήσουν γνώσεις:

  • για τους παράγοντες που προσδιορίζουν το αντικείμενο της  Διοίκησης των Μονάδων Υγείας ,
  • για την αναγνώριση και αξιολόγηση των παραγόντων που καθορίζουν την  αποτελεσματικότερη οργάνωση και διοίκηση  των Υπηρεσιών  Υγείας με αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής,
  • για τον σχεδιασμό, οργάνωση και διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού τους

Οι φοιτητές  θα είναι σε θέση να:

  • Γνωρίζουν την ιδιαιτερότητα της άσκησης της διοίκησης σε ένα χώρο που οι επαγγελματίες της υγείας παράγουν-προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.
  • Κατανοούν το θεσμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο ασκείται η διοίκηση μιας μονάδας  παροχής Υπηρεσιών Υγείας.
  • Διακρίνουν την αναγκαιότητα της δημόσιας παρέμβασης στην παροχή υπηρεσιών υγείας μέσα από ένα πλαίσιο οργάνωσης και διοίκησης των υπηρεσιών.
  • Κατανοούν το αντικείμενο της κοινωνικής πολιτικής και της πολιτικής  υγείας .
  • Γνωρίζουν την ιστορική εξέλιξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας, τις αδυναμίες  και τις δυνατότητες ανάπτυξης του σε σχέση με τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες.
  • Κατανοούν  τη σχέση του επιπέδου υγείας ως συνάρτηση τόσο του τρόπου οργάνωσης του συστήματος υγείας όσο και ενός συνόλου κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών
  • Γνωρίζουν τις μεθόδους και τεχνικές οικονομικής αξιολόγησης και κατανομής των πόρων με στόχο τη μεγιστοποίηση των υγειονομικών αποτελεσμάτων.
  • Γνωρίζουν τα διαφορετικά υποδείγματα συμπεριφοράς στη χρήση των υπηρεσιών υγείας καθώς και  τα υποδείγματα της σχέσης γιατρού-ασθενούς.
  • Κατανοούν τα  μοντέλα μελέτης της συμπεριφοράς σε θέματα πρόληψης των ασθενειών
  • Γνωρίζουν την αναγκαιότητα παρεμβάσεων που στόχο έχουν τη μείωση της επαγγελματικής εξουθένωσης των εργαζομένων στο χώρο της υγείας
  • Διακρίνουν και κατανοούν τη σημαντικότητα της διαφορετικότητας των ομάδων στις Υπηρεσίες Υγείας 
  • Κατανοούν την εμπειρία της χρόνιας ασθένειας και τις απώλειες που τη συνοδεύουν.
  • Γνωρίζουν τα πλαίσια παρεμβάσεων στο χώρο της Υγείας με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και την μεγιστοποίηση της ικανοποίησης των χρηστών.
  • Γνωρίζουν τις  βασικές αρχές της μεθοδολογίας έρευνας και να είναι σε θέση να  επιλέγουν την κατάλληλη ανάλογα με το αντικείμενο αυτής.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3.Διαχείρηση Προσωπικών Δεδομένων στην Υγεία-Βιοηθική στην Υγεία

Μαθησιακά αποτελέσματα

Το μάθημα αυτό  αφορά τη  σχέση δικαίου, ηθικής και τεχνολογικής εξέλιξης στο χώρο της υγείας και σκοπός του είναι  η γνώση  βασικών  εννοιών  του Δικαίου Υγείας, η ανάπτυξη ικανότητας κριτικής ανάλυσης και προσέγγισης των ηθικών διλημμάτων  τα οποία δημιουργούνται  από την πρόοδο της βιοϊατρικής επιστήμης και τεχνολογίας και την εφαρμογή της στη Δημόσια Υγεία.

Τα κρίσιμα ηθικά, κοινωνικά και νομικά θέματα που αναδεικνύονται σχετικά, σε τομείς όπως οι μεταμοσχεύσεις, η υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, οι τράπεζες βλαστοκυττάρων, οι κλινικές δοκιμές φαρμάκων, οι γενετικές εξετάσεις, οι ευρεσιτεχνίες στη βιοτεχνολογία καθιστούν την βιοηθική έναν τομέα που πρέπει διαρκώς να ενημερώνεται και να παρακολουθεί τις σύγχρονες εξελίξεις.

Γενικές Ικανότητες
  • Η ραγδαία ανάπτυξη των βιολογικών επιστημών και η δυνατότητα παρέμβασης της παρέμβασης σε διάφορες βιολογικές διαδικασίες έκαναν απαραίτητη την ανάπτυξη ενός νέου γνωστικού αντικειμένου, αυτού της Βιοηθικής.
  •  Από τη φύση της η Βιοηθική είναι το σημείο τομής διαφορετικών επιστημονικών πεδίων της Βιολογίας που περιλαμβάνουν τη Γενετική, τη Βιοτεχνολογία, τη Βιοϊατρική, ενώ εμπλέκονται και τελείως διαφορετικοί γνωστικοί τομείς όπως η Νομική και η Θεολογία.

4.Αλγόριθμοι Επεξεργασίας Πληροφοριών

Μαθησιακά αποτελέσματα

Το μάθημα μελετά την Ανάλυση και Διαχείριση Δεδομένων Υγείας ως σημαντική πτυχή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές
θα είναι σε θέση:

  • Να περιγράφουν τις βασικές έννοιες των δεδομένων υγείας
  • Να εξηγούν τις διάφορες πτυχές της αναπαράστασης δεδομένων υγείας
  • Να οργανώνουν, αποθηκεύουν και ανακτούν δεδομένα και πληροφορίες υγείας
  • Να περιγράφουν τη διαδικασία διαχείρισης δεδομένων υγείας, τα στοιχεία και τα συστήματά της
  • Να κατανοούν Μεγάλα Δεδομένα και τη χρήση τους στην υγεία
  • Να αναγνωρίζουν εφαρμογές Μηχανικής Μάθησης στην Ιατρική
  • Να σχεδιάζουν Ευφυή Περιβάλλοντα σε Σενάρια Υλοποίησης στην υγεία
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων υγείας και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Σύγκριση και αξιολόγηση τεχνικών και στήριξη λήψης αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων στον τομέα της Υγείας

B’ Eξάμηνο

1.Διαγνωστικές, Αισθητηριακές και Απεικονιστικές Τεχνολογίες

Μαθησιακά αποτελέσματα

Ο κύριος στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση των σύγχρονων διαγνωστικών μεθόδων που σημειώνονται στη διαγνωστική προσέγγιση των παθολογιών στα αισθητήρια όργανα και η επεξεργασία των σημάτων και εικόνων με αυτοματοποιημένες διαδικασίες. Οι μαθησιακοί στόχοι το μαθήματος συνοψίζονται στα εξής:

  • Ορισμός, ανάλυση και επεξεργασία βιοσημάτων
  • Εξοικείωση με την αναπαράσταση και την φύση της εικόνας επιπέδων του γκρι της πολυκαναλικής έγχρωμης εικόνας.
  • Η κατανόηση της εικόνας ως πολυδιάστατο σήμα και η αντιστοίχιση των εννοιών της θεωρίας σημάτων στους πολυδιάστατους χώρους της εικόνας.
  • Η εκμάθηση τεχνικών βελτίωσης εικόνας, φιλτράρισμα και χωρικοί μετασχηματισμοί.
  • Η εξοικείωση με τεχνικές κατάτμηση και εντοπισμός αντικειμένων, ξεκινώντας από τις κλασσικές τεχνικές και καταλήγοντας στις πιο σύγχρονες.
  • Η εφαρμογή τεχνικών βελτίωσης και κατάτμησης σε εικόνες διαφόρων πεδίων.
  • Η ενημέρωση για τις νέες τάσης στο πεδίο της επεξεργασίας εικόνας, η διείσδυση της μηχανικής μάθησης στο πεδίο.

Ο υπολογισμός ποσοτικοποιημένων τιμών από κατετμήμενα αντικείμενα και η εξαγωγή τοπικών και ολιστικών χαρακτηριστικών.

Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων υγείας και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Σύγκριση και αξιολόγηση τεχνικών και στήριξη λήψης αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

2.Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Μαθησιακά αποτελέσματα

Το μάθημα της Τεχνητής Νοημοσύνης επιδιώκει να εισάγει τους φοιτητές στη σφαιρική γνώση των θεμάτων της Τεχνητής Νοημοσύνης και στις εφαρμογές της για την επίλυση προβλημάτων. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

  • Να κατανοούν τις βασικές έννοιες ευφυών συστημάτων
  • Να γνωρίζουν σε βάθος, να επιλέγουν και και να υλοποιούν μεθόδους και τεχνικές Τεχνητής Νοημοσύνης για την επίλυση προβλημάτων στον τομέα της υγείας
  • Να μοντελοποιούν τη γνώση και να αναπτύσσουν υβριδικά Έμπειρα Συστήματα
  • Να προχωρήσουν σε ερευνητικές εργασίες στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

3.Αξιολόγηση Οικονομικής Αποδοτικότητας Υπηρεσιών & Τεχνολογιών Υγειάς

Μαθησιακά αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος «Αξιολόγηση Οικονομικής Αποδοτικότητας Υπηρεσιών & Τεχνολογιών Υγείας  » αποτελεί η απόκτηση εξειδικευμένων  γνώσεων για τον τρόπο άσκησης της  Διοίκησης  των Υπηρεσιών Υγείας στη διαχείριση των διαθεσίμων πόρων με στόχο την αύξηση της Αποδοτικότητας  μέσω των σύγχρονων εργαλείων και τεχνολογιών . Επίσης την προετοιμασία των φοιτητών με γνώσεις για  την αξιολόγηση των προγραμμάτων και τεχνολογιών των υπηρεσιών υγείας.  

 Μέσω του μαθήματος οι φοιτητές θα αποκτήσουν γνώσεις:

  • για τους παράγοντες που προσδιορίζουν το αντικείμενο της Παραγωγικότητας και Αποδοτικότητας των  Μονάδων Υγείας ,
  • για αναγκαιότητα μελέτης της Οικονομικής της υγείας και της Αξιολόγησης των σύγχρονων Τεχνολογιών
  • για την αναγνώριση και αξιολόγηση των παραγόντων που καθορίζουν την  αποτελεσματικότερη οργάνωση των Υπηρεσιών  Υγείας με αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής,
  • για τον σχεδιασμό, οργάνωση και διαχείριση των πόρων αλλά και των παραγόμενων υπηρεσιών
  • για την κατανόηση των αποτελεσμάτων εκθέσεων , μελετών και ερευνών σχετικά με την οικονομική αξιολόγηση υπηρεσιών και τεχνολογιών υγείας.

Το εκπαιδευτικό αντικείμενο «Αξιολόγηση Οικονομικής Αποδοτικότητας Υπηρεσιών & Τεχνολογιών Υγείας» αποσκοπεί στην απόκτηση γνώσεων ιδιαίτερα χρήσιμων στο πεδίο της οργάνωσης, διαχείρισης και συντονισμού των δραστηριοτήτων  Υπηρεσιών Υγείας  ώστε να εξασφαλίζεται η αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία τους. Συγκεκριμένα, ο φοιτητής μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, θα έχει αποκτήσει μια ολοκληρωμένη εικόνα για το σχεδιασμό, την οργάνωση και αξιολόγηση των εισροών και εκροών σε ένα σύστημα ( μονάδα)  παροχής υπηρεσιών Υγείας

Οι φοιτητές  θα είναι σε θέση να:

  • Γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες της Υγείας ως αγαθό και τα ζητήματα εφαρμογής κανόνων της αγοράς στην ζήτηση και παροχή υπηρεσιών
  • Γνωρίζουν τις έννοιες των Οικονομικών της Υγείας και των μεθόδων αξιολόγησης της αποδοτικότητας των Υπηρεσιών και των Τεχνολογιών της Υγείας
  • Γνωρίζουν τους μεθόδους της χρηματοδότησης των υπηρεσιών υγείας και τους παράγοντες που καθορίζουν την οικονομικής βιωσιμότητα των συστημάτων  και των μονάδων παραγωγής υπηρεσιών υγείας,
  • Γνωρίζουν τις μεθόδους και τεχνικές οικονομικής αξιολόγησης και κατανομής των πόρων με στόχο τη μεγιστοποίηση των υγειονομικών αποτελεσμάτων.
  • Γνωρίζουν τη χρήση εργαλείων μέτρησης αποδοτικότητας και παραγωγικότητας υπηρεσιών
  •  Γνωρίζουν το σύνολο των απαραίτητων πληροφοριών  σχετικά με ιατρικές, οικονομικές, κοινωνικές και δεοντολογικές πτυχές που σχετίζονται με τη χρήση των τεχνολογιών υγείας
  •  Γνωρίζουν τις ιδιότητες, τις επιδράσεις και τις επιπτώσεις των τεχνολογιών της υγείας στην παροχή υπηρεσιών και τις τεχνικές για υιοθέτηση πολιτικών με στόχο τη οικονομική αποδοτικότητα
  • Γνωρίζουν τις  βασικές αρχές της μεθοδολογίας έρευνας και να είναι σε θέση να  επιλέγουν την κατάλληλη ανάλογα με το αντικείμενο αυτής.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

4.Βασικές Αρχές Συλλογής και Αξιολόγησης Δεδομένων Επιδημιολογικών Μελετών

Μαθησιακά αποτελέσματα

Στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση των αρχών και μεθόδων της Επιδημιολογίας και η ερμηνεία των επιδημιολογικών δεδομένων στη Δημόσια Υγεία, στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) και γενικά στις υπηρεσίες υγείας. Το μάθημα θα διδαχτεί με θεωρητικά μαθήματα και με πρακτικές ασκήσεις που θα γίνονται μετά από κάθε θεωρητικό μάθημα στην κατεύθυνση μεταγραφής της θεωρητικής γνώσης με όρους αρχών και μεθόδων στην κλινική πρακτική. Οι ασκήσεις μπορούν να είναι προβλήματα, συζήτηση άρθρων, ή πρακτικές ασκήσεις στο σχεδιασμό μιας μελέτης. Ειδικότερα οι φοιτητές μετά το πέρας της διδασκαλίας θα πρέπει να:

1. Να κατανοούν τις βασικές έννοιες και όρους που χρησιμοποιούνται στην Επιδημιολογία και Δημόσια Υγεία συμπεριλαμβάνοντας την έννοια των κινδύνων.

 2. Να εξοικειωθούν με τις βασικές μεθόδους επιδημιολογικής έρευνας και να μπορούν να περιγράψουν τα πλεονεκτήματα και προβλήματα διαφορετικών τύπων ερευνών.

 3. Να αναγνωρίζουν τα κύρια σφάλματα των επιδημιολογικών μελετών και να μάθουν τις βασικές μεθόδους για να προλαβαίνουν ή να διορθώνουν αυτά τα σφάλματα.

 4. Να είναι ικανοί να ορίσουν και να χρησιμοποιήσουν τους βασικούς δείκτες νοσηρότητας, θνησιμότητας και συσχέτισης ανάμεσα σε πληθυσμιακές ομάδες.

 5. Να είναι ικανοί να αξιολογούν την ποιότητα των επιδημιολογικών δεδομένων και μελετών καθώς και να εφαρμόσουν αυτές σε πληθυσμιακή-κοινοτική βάση.

 6. Να είναι ικανοί να ερμηνεύουν τα επιδημιολογικά δεδομένα στην κλινική πρακτική και έρευνα

7. Να είναι ικανοί να συνδέσουν βασικές έννοιες της ΠΦΥ, δημόσιας υγείας (σε συνέχεια με το μάθημα κοινωνία και υγεία και ως εισαγωγή στην κλινική άσκηση της Π.Φ.Υ.) με τις έννοιες του επιπολασμού-επίπτωσης.

8. Να είναι ικανοί να χρησιμοποιούν τις διαγνωστικές δοκιμασίες και να δύνανται να χρησιμοποιούν λαμβάνοντας υπόψιν τη χρησιμότητα και την αναγκαιότητα για την κλινική πράξη (σε συνέχεια του μαθήματος evidencebasedmedicine-λήψη κλινικής απόφασης).

9. Να είναι ικανοί να αναγνωρίσουν τις ανάγκες υγείας του πληθυσμού και να σχεδιάσουν προγράμματα παρέμβασης για την μείωση των φορτίων.

Σκοπός του μαθηματος είναι η εκπαίδευση των φοιτητών επί των βασικών αρχών Δημόσιας Υγείας και Επιδημιολογίας ώστε να είναι σε θέση να πραγματεύονται θέματα ιατρικής πρόληψης και προαγωγής υγείας και να μπορούν να χειρίζονται ζητήματα Δημόσιας Υγείας.

Στόχος είναι η εμπέδωση των γνωστικών αντικειμένων της Υγιεινής και Επιδημιολογίας και να κατανοήσει ο φοιτητής τις βασικές αρχές συλλογής και αξιολόγησης δεδομένων καθώς και το σχεδιασμό ερευνών-μελετών.

Μαθησιακά αποτελέσματα:

Μετά το τέλος των μαθημάτων ο φοιτητής έχει

  • εμπεδώσει τα γνωστικά αντικείμενα Υγιεινής
  • κατανοήσει τις βασικές έννοιες περιγραφικής επιδημιολογίας
  • μάθει τις γενικές αρχές προληπτικής Ιατρικής
  • κατανοήσει τι είναι και πως εφαρμόζεται στην πράξη η Ιατρική
  • βασισμένη σε τεκμήρια
  • εξοικειωθεί με κάποια βασικά προγνωστικά συστήματα
  • γνωρίσει και να κατανοήσει τις βασικές αρχές συλλογής και αξιολόγησης
  • δεδομένων
  • εξοικειωθεί με το σχεδιασμό ερευνών-μελετών, ερωτηματολόγια,βιολογικούς δείκτες, μεθόδους επαγρύπνησης.

Γ’ Εξάμηνο

Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία(Master Thesis)

1. Σε όσα Π.Μ.Σ. προβλέπεται η εκπόνηση διπλωματικής εργασίας, στις αρχές του Γ  εξαμήνου, ο μεταπτυχιακός φοιτητής/τρια υποβάλλει αίτηση στη Συνέλευση του Τμήματος για την έγκριση θέματος εκπόνησης διπλωματικής εργασίας προτείνοντας, κατόπιν συνεννοήσεως, επιβλέπων/ουσα καθηγητή/τρια. Η αίτηση συνοδεύεται από περίληψη της προτεινόμενης εργασίας. Ως επιβλέπων/ουσα ορίζεται το διδακτικό προσωπικό που έχει μερική ή εξ ολοκλήρου ανάθεση διδασκαλίας μαθήματος στο Π.Μ.Σ. O επιβλέπων/ουσα έχει την ευθύνη της παρακολούθησης και του ελέγχου της πορείας της εργασίας, αν τηρούνται οι στόχοι και οι προδιαγραφές της έρευνας.

2. Τα μέλη της Τριμελούς Εξεταστικής Επιτροπής πρέπει να έχουν την ίδια ή συναφή

επιστημονική ειδικότητα με το γνωστικό αντικείμενο του Π.Μ.Σ.

3. Η συγγραφή της διπλωματικής εργασίας δύναται να υποβάλλεται σε ξένη γλώσσα,  κατόπιν συμφωνίας με τον Επιβλέποντα Καθηγητή.

4. Η αλλαγή του θέματος της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας είναι εφικτή, μετά από αιτιολογημένη εισήγηση του φοιτητή και έγκριση της Συντονιστικής Επιτροπής. Η αλλαγή θέματος της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση λόγο για παράταση των παραπάνω προθεσμιών. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, αν υφίσταται αντικειμενική αδυναμία ή σπουδαίος λόγος, είναι δυνατή η αντικατάσταση του επιβλέποντα ή μέλους της Τριμελούς Εξεταστικής Επιτροπής μετά από απόφαση της Συνέλευσης του οικείου Τμήματος.

5. Με την ολοκλήρωση της συγγραφής της διπλωματικής εργασίας, την έγκριση από τον επιβλέποντα καθηγητή ορίζεται σε χρονικά προσδιοριζόμενο διάστημα, η τελική αξιολόγηση που περιλαμβάνει προφορική ανάπτυξη του θέματος ενώπιον της τριμελούς Εξεταστικής Επιτροπής.

6. Με την κατάθεση της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας ο φοιτητής/τρια φέρει την ευθύνη για τη συγγραφή της και είναι υπεύθυνος για την περίπτωση λογοκλοπής/ πλαγιαρισμού κλπ. Λογοκλοπή θεωρείται η εν μέρει ή εν όλω αντιγραφή ή χρησιμοποίηση στοιχείων εργασίας άλλου, δημοσιευμένης ή μη, χωρίς τη δέουσα ακριβή και σαφή αναφορά στη συγκεκριμένη πηγή, καθώς και η παράθεση οποιουδήποτε υλικού τεκμηρίωσης, ακόμη και από μελέτες του ιδίου του υποψηφίου, χωρίς σχετική ακριβή και σαφή αναφορά. Η λογοκλοπή αποτελεί σοβαρό ακαδημαϊκό παράπτωμα. Σε διαπιστωμένες περιπτώσεις λογοκλοπής, μετά από αιτιολογημένη εισήγηση του επιβλέποντος καθηγητή, η Συνέλευση μπορεί να αποφασίσει την οριστική διαγραφή του υποψηφίου από το Π.Μ.Σ. Οι παρουσιάσεις των μεταπτυχιακών διπλωματικών εργασιών γίνονται προφορικά και δια ζώσης.

7. Ο μέγιστος χρόνος για την υποβολή της Μ.Δ.Ε. είναι δέκα οκτώ (18) μήνες από την ημερομηνία έγκρισής της από τη Συνέλευση του Τμήματος. Σε ειδικές περιπτώσεις, μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου/ης και έγκριση από τη Συνέλευση, ο χρόνος δύναται να παραταθεί έως δυο (2) εξάμηνα.

8. Ο γενικός βαθμός του Μ.Δ.Ε. στη δεκάβαθμη κλίμακα προκύπτει ως ο σταθμισμένος μέσος όρος των βαθμών των επιμέρους μαθημάτων και της μεταπτυχιακής εργασίας (υπολογίζονται οι συντελεστές βαρύτητας).

Η βαθμολογική κλίμακα που απονέμεται είναι: «Άριστα» (8,5-10), «Λίαν Καλώς» (6,5-8,49) και «Καλώς» (5-6,49).

en_US
Skip to content